Män vill inte titta på nakna män

Så lyder den reklamslogan för jbs Mens Underwear. Deras reklamkoncept med denna serie av tre bilder är att män gillar inte att titta på andra män som bär de kalsonger som man ska köpa, så de har istället tjejer som har kalsonger på sig.

Är inte detta att gå lite väl långt, snart finns det enbart tjejer på ALL reklam som finns i världen för att ja ingen vill se män tydligen. Hoppas fortfarande tjejer vill se män i kalsongreklamer och inte tjejer med kalsonger.

Nog snackat låt oss titta på bilderna som är coola men jag faller inte för idén. Jag har inget emot se hur kalsongerna jag vill köpa sitter på en kille.

Varje bild har en egen titel också och de är: Toilet, Masturbation och Breakfast. Mycket naket på dessa bilder och det säger väl allt om hur reklam skapas nu för tiden. Tror ni de säljer mer för att de har lite nakna tjejer på bilderna?




Lite stereotypiska bilder må jag säga men på något vis gillar jag dem även att jag inte är så mycket för sexistiska reklambilder.

Bild 1: Läser alltid killar på toan?
Bild 2: Den klassiska hushållsrullen
Bild 3: Öl med flingor?

Kommentarer
Postat av: Karin

nä när jag väl får semester kommer jag vilja vara hemma hos mig i GÄvle med alla vänner samt hos familjen i söderhamn.. själv då?

2008-04-29 @ 13:51:24
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

jotack jag vet, jag HATAR själv särskrivningar, can't stand them.. MEN jag skrev ju aldrig någon sär skrivning;)

2008-04-29 @ 13:56:06
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0