Ny tidning: Misstänkt

Nu på onsdag den 30:e april släpps första numret av Misstänkt, ett kriminalmagasin av Bonnier Tidskrifter. De första saftiga reportagen i magasinet är bland annat en intervju med en före detta indrivare och ett reportage om den försvunna flickan Yasmin.


Dagens Media skriver även att kända jurister kommer att dyka upp i tidningen där t.ex. åklagare Barbro Jönsson är krönikör och den mest kända av dem alla Leif Silbersky sitter med i en expertpanel i tidningen.


Premiärnumret består av 84 sidor där 10 av dem är 10 annonser och    priset är 19:50 kr. Låter rimligt antal i mina ögon, för mycket annonser drar bara ner tidningen och helst om det ska vara en seriös sådan.

Niclas Blixt, tf chefredaktör säger bland annat detta;
- Jag tror att många har längtat efter en sådan här tidning och den kommer säkert att bli uppskattad. 

Behöver vi kriminalmagasin i Sverige? Har vi fått så hög kriminalitet att det finns ett behov av allmänheten och ett intresse för ett tidning som Misstänkt? Jag tror det helst efter det med Engla och alla andra mord som duggade tätt ett tag under mars och april. Förhoppningsvis kan denna tidning ge allmänheten en bättre förståelse för vissa saker.

Källa:
Dagens Media 


Kommentarer
Postat av: Karin

haha don't remember

2008-04-28 @ 20:32:40
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Petra

Hej! Jag var bara inne och kikade lite på din blogg. Hoppas att du får en skön helg! //Petra

2008-05-02 @ 16:52:57
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0