So you think you can dance tittarflopp

Tittarflopp på Kanal 5s So you think you can dance som var tänkt att vara kanalens flaggskepp under våren. Gick visst inte så bra som de trodde. Programmet flyttas härmed från kl 20.00 till 19.00 på torsdagarna. Istället på den gamla tiden kommer de visa Sannings ögonblick, som kommer sändas både på söndagar och torsdagar. 

Tydligen var cheferna på Kanal 5 tydliga med att So you think you can dance skulle bli den stora riksangelägenhet som Kanal 5 har saknat sedan Big Brother.

Fallerade väl direkt. Jag ska erkänna att jag sett några avsnitt när de gick i repris en söndag och man inte hade något att göra. Programmet i sig är långt ifrån den amerikanska versionen och därför tror jag många "bojkottat" den skandinaviska upplagan som är betydligt sämre på alla håll.

I torsdags följde bara 175.000 tittare programmet och det är inte många och nog inte i närheten av vad de förväntade sig och det säger även Dan Panas, presschef på Kanal 5..

- So you think you can dance har inte levt upp till de förväntningar vi hade. Men programmet har varit starkt i unga kvinnor. Och 19.00 är unga kvinnor-tid.

Den nya tiden kanske kan locka lite fler tittare och vi får väl se om "kvinnor-tiden" kl 19.00 blir vinsten för dem.

Källa:
Dagens Media


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker so you think you can dance USA var mkt bättre än skandinaviska

2008-04-29 @ 09:46:15
URL: http://daloatf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0