Spritreklam - Smirnoff

Reklambilder gjorda för spritprodukter är enligt mig oftast de vackraste reklambilder som finns. Först och främst har flaskor som alkohol oftast förvaras i en underbar vacker form som tilltalar mig estetiskt. Det är sällan jag sätt spritreklamer som är fult gjorda, i alla fall när det kommer till stora märken.

Jag tänkte visa er en av mina favoritbilder på Smirnoff, den är underbart vacker och sensuell.

image3

Det som tilltalar mig med denna reklambild är hur flaskan ställs i centrum trots att den är så liten i storlek jämfört med den nakna tjejen. Tjejen som är fullt naken men sensuellt visar så mycket som är tillåtet har en underbare pose på bilden som för en att tänka på gymnastik. Att hon inte visar ansiktet höjer det estetiska i bilden tycker jag och gör att fokus fortfarande ligger på flaskan och inte tjejen.

Själva texten "Smirnoff - Pure Beauty" är inget utöver det vanliga när det kommer till reklamtext men den säger vad bilden visar och färgsättningen på texten är densamma som på smirnoff flaskan. Den röda sensuella färgen men med en liten ljus ton igenom.

Den stela gråvita bakgrunden är perfekt skapad för bilden och jag kan inte mer än älska denna bild varje gång jag tittar på den.

Fler reklambilder kommer att komma och fler på alkohol då de lägger ner tid för att skapa bra bilder.

Kommentarer
Postat av: S t y l i s s i m o

Det var så lite så :) Älskar att dela med mig av den typen av konst. Ville också säga att Essi tyckte att du var en manlig version av mig utifrån den kommentaren du skrev. Varför vet jag inte :) Men ngt vare...

2008-04-20 @ 12:24:19
URL: http://stylissimo.blogg.se
Postat av: Mia

Bilden bygger på en trekant, pyramiden, med den breda basen, perfekt avvägning. Det röda namnet som en krona på toppen av pyramiden, detta fantastiska byggnadsverk.( som även kroppen är)

Nedböjt huvud, korsade händer för könet, flaskan framför....Vackert? Kanske? Men vad säger bilden mer?

Anonym kvinna, blottad kropp, döljer könet. Vill hon bli sedd? Vem särade på benen? Fotografen. Varför?

Det är intressant att fundera över.

2010-05-27 @ 11:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0