Blondinbella på TV - herregud rädda oss


Idag skrev Dagens Media om att Isabella Löwengrip, även känd som Blondinbella hos svenska folket, håller på med ett hemligt program för Kanal 5.

Har vi inte fått nog av denna Blondinbella överallt? T.o.m. jag skriver om henne och det borde jag inte med tanke på att jag är emot att se henne överallt och ifrågasätter det i detta inlägg. Även jag bidrar därmed med att "visa upp" henne på ytterligare ett ställe som alla kunde varit utan. Dock kunde jag inte hejda mig för jag är väldigt emot "hypade" saker som händer överallt utan någon som helst mening.

Räcker det inte att hon är i alla möjliga tidningar, olika debattprogram, på bilder varstans, radio o.s.v. o.s.v. Nu måste vi även se henne på TV. Ok det är frivilligt men några lockas säkert av att titta på det även om det är kasst värre (jag kan ha fel dock och att det är ett bra program, men tvivlar det är Kanal 5). Tack gode gud att det inte är på en Public Service kanal för då fan hade jag slängt ut TV:n genom fönstret och sagt upp min tv-licens.

Nu ska ni inte tro att jag är emot Isabella som person för det är jag inte, vad jag är emot är den HYPE som uppstått runtomkring henne för att hon bloggar. Ja BLOGGAR. Liksom det kan alla göra. Visst hon är bra på att promota sig själv men exakt vad bidrar hon med egentligen? Smygreklam i en blogg som ska få unga tjejer (ja oftast unga tjejer) att köpa någon produkt. Räcker det inte med all den reklam som unga tjejer får se och alla de skönhets ideal och kändisar som bidrar till att unga tjejer (och äldre) vill ha just den produkten, för att någon kändis har den. Visst det är bra att bloggar finns för att främja att det svenska folket t.ex. kan vara med och bidra till demokrati som tidigare var mycket svårare utan Internet och bloggar t.ex. Orkar tyvärr inte gå in på det så ni slipper.

Dagens Media har fått tag i Isabella och fick några korta svar av henne:

Dagens Media når henne på telefon.

- Det är hemligt, säger hon.

Inte nu längre. Du skriver ju om det själv.

- Nej, det är inte hemligt att vi ska göra något men det är hemligt vad vi ska göra.

Kanal 5s presschef Dan Panas säger först att han inte känner till programmet. Något senare ringer han tillbaka.

- Hon medverkar i ett kommande program, det är egentligen allt vi kan säga, säger han.


Vad tycker ni om "hypen" Blondinbella egentligen?
Fått nog av henne?
Kommer ni titta på "hennes" program?

Kommentarer
Postat av: Eme

bimbobella heter hon ju! *garv*

2008-05-12 @ 23:45:50
URL: http://emes.blogg.se
Postat av: S t y l i s s i m o -> Essi

Vad jag tycker om Blondinbella är att det är otroligt synd att dagens unga saknar vettiga förebilder. Hade det idag funnits en normal förebild som unga kan se upp till, hade jag inte brytt mig att människor som Isabella får så mycket uppmärksamhet.

2008-05-13 @ 02:22:40
URL: http://stylissimo.blogg.se
Postat av: anna

Jag tänker inte kolla på det, läste hennes blogg för ett par månader sedan några enstaka gånger men jag slutade läsa den. Tråkig!

2008-05-13 @ 15:59:37
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0