Reklamfilm för hitta.se


Vad tycker ni om reklamfilmer som har med röster/personer som bryter på svenska och på sätt och vis får en stämpel att vara lite dumma? I den senaste reklamfilmen för hitta.se sitter två mustaschprydda män och diskuterar att med hjälp av hitta.se kan man få tag i polisens nummer, som ibland kan vara behövligt.


Jag är lite emot att använda röster som bryter på svenska bara för nöjets skull, för det kan få en dålig klang och mycket kan läsas in i det hela, som är helt onödigt. Nu säger jag inte att det är helt fel i detta fall men vissa gånger har man ställt sig frågan "varför bryter de på svenska?" när det inte har haft någon effekt på reklamfilmen förutom att kanske "förnedra" (starkt ord men kom inte på något bättre just nu) utlänningar och hur de (vissa) bryter. Kan ibland kännas som att människor i Sverige (övriga länder) som bryter får en stämpel av att vara dumma, mindre värda och därmed kan man ha roligt åt det. Lite synd tycker jag, dock är det självklart roligt emellanåt att höra folk som bryter lite snyggt, som i detta fall med hitta.se reklamfilmen.

Ska bara avsluta och säga att jag har inget emot folk som bryter, är ifrån utlandet eller liknande, dock ställer jag mig frågande emellanåt till syftet att man använder det närmandet i reklam.

Vad tycker ni där ute?

Kommentarer
Postat av: Eme

jag tycker den är rikigt dålig! Så pissig! ogillar den nästan lika mycket som min gula hattomte! du vet ju vad jag tycker om den!

2008-05-24 @ 20:30:27
URL: http://emes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0