Lördag igen


Idag är det då lördag igen. Akta vad veckorna går snabbt när vädret är uselt och man har inget att göra, bara susar förbi. Vad händer idag då? Inte mycket faktiskt. Tjejen (Emes) åkte precis till jobbet och ska jobba fram till 18, efter det blir det nog lite mat och kanske en lång promenad om det är fint ute. Förhoppningsvis kan jag ta lite läckra bilder, måste ta tag i fotandet igen och lära mig min kamera (Nikon D60) fullt ut. Inte riktigt hunnit lära mig så mycket ännu men det kommer och då kommer bloggen flöda av härliga bilder på allt och lite till.

Jag är väldigt ny när det kommer till att fota med en systemkamera så folk där ute som är mer erfarna får gärna tipsa om bra sidor där man kan utveckla sig och även diskutera med andra fotografer på alla skillnivåer, från nybörjare till proffs.

Fick reda på antagningarna till skolan i höst också, blev bara reserv på den enda kurs som jag verkligen ville läsa, Journalistik 15hp. Detta förstör lite för jag ville gärna ha med denna kurs i min examen och det är det enda som fattas i dagsläget. Förhoppningsvis kan jag råka ramla in på ett bananskal genom reservplaceringen men chansen är liten. Därmed blir det förmodligen en liten kurs som heter Reklamens estetik 7,5hp och inget mer i höst, d.v.s. ut och söka jobb alltså.

Nu ska jag dock ta tag i lite rensande här i lägenheten, rensa ur massa gamla onödiga prylar man inte behöver eller användare. Varför har vi människor en tendens att spara på så himla mycket onödigt i våra liv? Vad får vi ut av att ha saker/papper/prylar o.s.v. o.s.v. som vi inte använder. Det ligger nog bara i människans natur att samla på saker.

På återseende senare idag gott folk, hoppas ni får en trevlig lördag, verkar som solen hittar fram här i Linköping, lite i alla fall. Nu kom min katt fram, hon heter Alexia och nedan ser ni en bild på detta "monster" som just nu klättrar på min högtalare och tänkt hoppa in i en Maxi papperspåse där det är dukar och massa som ska till tjejens mamma..




Kommentarer
Postat av: Wysteriia

hahaha men typ..u wish! ;)

2008-07-12 @ 17:38:41
URL: http://wysteriiasblogg.se
Postat av: natalie

katter är ju bara för söta, jag ska lätt köpa en katt när jag flyttar hemifrån :)

2008-07-12 @ 19:20:19
URL: http://twiggys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0