Helgens filmer

Jag älskar film i alla slags former och i helgen har jag hunnit med att se på tre nya filmer med blandad kvalité om man säger så. Efter varje helg (även att helgen inte är slut ännu) tänkte jag visa vilka filmer jag sett under helgen och under veckan om jag orkar med det också. Vissa veckor kan det bli en hel del filmer.

Först ut i fredags var filmen Senior Skip Day.

image5


Om Senior Skip Day:

Adam Harris är extremt kär i Cara. Problemet är att Cara är den mest populära tjejen i skolan. Men Adam ser en stor chans genom att hålla en fest på Senior Skip Day ska han försöka ragga på henne, men allt går inte som planerat.

Highschool film så det skriker om det. Unga snygga tjejer som gärna visar upp hud, och så killar man kan idiotförklara så fort de öppnar munnen men ändå gillar tjejerna dem.

Denna film var ingen höjdare direkt men jag gillar highschool filmer på något vis, vet inte varför men har alltid tyckt de är ok och ibland har man tur och ser någon riktigt rolig och bra. Jag gav filmen 2 av 5 på filmtipset.se

-------------------------------------------------------------------

Den andra filmen i helgen såg jag igår och det var 3 10 To Yuma.

image6


Om 3:10 till Yuma:

I Arizona i slutet av 1800-talet har den ökände och laglöde Ben Wade tillsammans med sitt hårda gäng av tjuvar och mördare förpestat livet för Southern Railroad. När Wade tillfångatas erbjuder sig en krigsveteran från inbördeskriget, Dan Evans, att överlämna honom levande till "3:10 to Yuma", ett tåg som ska föra mördaren till sin rättegång. På vägen börjar Evans och Wade, båda från olika världar, vinna varandras respekt, men med Wades gäng efter - och faror bakom varje vägkrök - blir uppdraget snart en våldsam resa mot varje mans öde.

Denna var riktigt bra och en riktig grabbfilm om man säger så. Western + Action kan inte gå fel eller? Nej den var riktigt bra och Russell Crow och Christian Bale var lysande. Det enda negativa jag kan hitta är att det kanske blev lite väl mycket dödande som kändes onödigt.

Jag valde att ge 4 av 5 på denna film på filmtipset.se

-------------------------------------------------------------------

Jag avslutade lördagsnatten med att se på Cleaner.

image7


Om Cleaner:

Den före detta polisen Tom har sadlat om och städar bland annat upp brottsplatser när han dras in i en intrig där alla är misstänkta och ingen är att lita på. En studie i extrema närbilder och kontrasten mellan svart blod och vita lädersoffor ramar in en mörk historia. En vackert filmad neo noir som bör betraktas som Renny Harlins comeback och ambitiösa Eva Mendes totalt tredje film på årets festival

Ännu en dussinfilm i mängden av alla filmer Hollywood slänger ut men på något sätt tyckte jag den höll en hög klass. Kanske detta beror på att jag gillar Samuel L Jackson. Har inte så mycket att säga om filmen förutom att gillar man Samuel L J så ska man definitivt se filmen. Eva Mendes däremot gör ingen höjdarroll men hon är vacker och det räcker kanske för vissa?

Betyd 3 av 5 mäktade filmen med på filmtipset.se

-------------------------------------------------------------------

Detta var de tre filmer jag orkade med under helgen. Vem vet kanske jag ser mer nästa helg och självklart kommer jag nämna dem och se en kort beskrivning.

Övriga filmer under veckan:
Lars and the Real Girl
Min brors flickvän
Paranoid Park

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0