McDonald's reklampussel

Sprang på en rolig interaktiv reklamposter för McDonald's förut idag hos I Believe in Advertising. Jag älskar interaktiva reklampelare där vi själva får vara delaktiga och inte bara titta på en stillbild. Mer sådant tycker jag då det gör reklamen mer attraktiv och mer godtycklig bland människor i största allmänhet.

Som sagt McDonald's hade skappat en interaktiv reklambild som skulle försöka att promota deras Large Coffee for endast 1 Euro. Ingen aning om denna reklam sett dagens ljus i Sverige. Ifall den har det och någon har sett den säg gärna till var och när.


image61

Tryck på bilden för att få en större version av den.

Idén bakom bilden är att man kan pussla på den och till slut blir ett pussel klart. D.v.s. du flyttar en bit eller fler om du har gått om tid och är lättroad. Helt underbart säger jag bara, mer av detta slag, gör oss delaktiga i reklamen på sätt och vis.

Kommentarer
Postat av: sara

supersmart ide, verklien kul, även om jag h-a-t-a-r mcdonalds ;)

2008-04-24 @ 19:30:19
URL: http://saraosmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0