Pepsi access reklam
Reklam är ofta väldigt tråkiga av sig och helst då reklambilder, d.v.s. icke interaktiva reklamer som vi ser på stan och liknande. Mer innovativt tänkande tycker jag reklambyråer ska sträva efter och till min förtjusning har BBDO, Toronto just gjort detta med deras Pepsi Access reklam.
Vad BBDO har gjort är en reklambild, cirka 100 styckna som fanns (tror ej de finns kvar) på tunnelbanorna i Toronto och Vancouver. Vad BBDO gjorde var som sagt en interaktiv reklam(bild) där man som tittare kan vara interaktiv med bilden genom att plugga in sina mp3 hörlurar och få en 30 sekunder lång musiksnutt från t.ex. Gnarls Barkleys "Crazy", 12 olika låtar fanns det på de olika "bilderna". Se bild nedan.

Ett helt underbart koncept och innovativt som sagt fler reklambyråer borde eftersträva, att göra något utöver tråkiga bilder som man bara kan njuta av med blicken. Skulle funka utmärkt i Stockholm t.ex. men som jag läste på adgoodness av några av de som kommenterade kanske det inte skulle fungera så bra på t.ex. New Yorks tunnelbana där det typ alltid är fullproppat med folk. Blir lite svårt stanna i kaoset och lyssna på en liten tune.
Vad BBDO har gjort är en reklambild, cirka 100 styckna som fanns (tror ej de finns kvar) på tunnelbanorna i Toronto och Vancouver. Vad BBDO gjorde var som sagt en interaktiv reklam(bild) där man som tittare kan vara interaktiv med bilden genom att plugga in sina mp3 hörlurar och få en 30 sekunder lång musiksnutt från t.ex. Gnarls Barkleys "Crazy", 12 olika låtar fanns det på de olika "bilderna". Se bild nedan.

Ett helt underbart koncept och innovativt som sagt fler reklambyråer borde eftersträva, att göra något utöver tråkiga bilder som man bara kan njuta av med blicken. Skulle funka utmärkt i Stockholm t.ex. men som jag läste på adgoodness av några av de som kommenterade kanske det inte skulle fungera så bra på t.ex. New Yorks tunnelbana där det typ alltid är fullproppat med folk. Blir lite svårt stanna i kaoset och lyssna på en liten tune.
Kommentarer
Trackback