Alexia hos veterinären


Nu har jag precis kommit hem ifrån veterinären, där jag lämnat vår kisse (Alexia) för klippning av päls och klor. Tyvärr måste vi lämna in henne cirka varannat år för detta. Hon låter oss nämligen inte klippa hennes bakklor, framklorna går bra. Sedan behövde hon en rejäl klippning, tyvärr får hon lite tovor mot sommaren när det är varmt. Hon börjar bli gammal också, 11 år så då orkar hon inte tvätta sig lika bra och är vi iväg är det ingen som dagligen borstar henne, därför får hon ett besök hos veterinären lite då och då. Varför vi lämnar in henne är för att hon måste sövas när dessa saker ska göras, hon är en väldigt bestämd kisse nämligen som inte låter folk göra vad som helst.

Hur gör ni, d.v.s. ni som har katt, brukar ni behöva åka till veterinären med katten?

Halv fem ska jag åka och hämta henne igen, då kommer hon vara snaggad typ över hela kroppen, men jag tycker det är bra och jag tror nog att hon tycker det är skönt också. Få lite ny päls.

Nedan ser ni en bild när hon blev klippt senast, hon ser inte så glad ut. Katter skäms ju lite när de är klippta och inte har någon päls så det är tur vi har en innekatt. Hon ser ut som ett lejon här. Ni kommer få se nya bilder på henne när hon kommer hem ikväll.


Kommentarer
Postat av: Andie

Åh vilken söt katt. Långhåriga katter är så vackra.

Vi har inte fått hem våra katter ännu, får hämta dem om ca 2 veckor och jag längtar sååååååå...

2008-07-22 @ 15:31:10
URL: http://www.andie.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0