Lördagen är över, söndag imorgon


Så då var lördagen över med cirka 45 minuter och en del har man hunnit med idag.

Dagen började med en halvsen frukost och sedan göra sig iordning för att åka på stan. Vi fick vänta lite på Emes föräldrar som skulle skjutsa oss, ja vi har ingen egen bil och vi orkade inte cykla men inte fel på att sammåka, bra för miljön. Väl på stan letade vi efter en jacka till Eme och vi hittade till slut en på Team Sportia, hör och häpna, hon betalade 28 kr för den, kostade egentligen 1298:-, bra kap i mina ögon. Efter det gick vi och tittade lite, jag provade en skjorta på Brothers men de hade såklart lyckats nåla om den ett par gånger så var en hel del stora nål hål, ej bra så blev inte ett köp där. För övrigt behöver jag lite nya fräscha "vardagliga" skjortor. Funderar på att beställa en skjorta på Boomerang där man kan få en egen brodyr på, 799:- kostar de, ni kan kika mer på Boomerangs hemsida.

Höll nästan på att glömma, vi köpte även tidiga julklappar åt min systers döttrar. 70% rabatt hade de på Sportif på barnkläder, på märken som Katvig så det var bara att slå till på två supersöta kjolar åt dem (bilder imorgon).

Efter allt shoppande, det lilla vi köpte blev det en varsin pastasallad på Ciccolata medans vi väntade på Emes föräldrar skulle bli klara så vi kunde få skjuts hem igen. God och mättande sallad. Sedan när och handla lite saker på Hemköp Lucullus.

När vi kom hem var det dags för att städa lite lätt innan vi bakade pizza och tog fram en flaska Gloria Chardonnay. Helt underbart gott med hembakad pizza lite då och då, kan aldrig gå fel. Efter pizzorna dags för lite film, vi såg både The Love Guru och Jumper. Två helt ok filmer som jag ger 3 av 5 i betyg.

Bilder från gårdagen kommer imorgon när jag orkar fixa iordning dem. Sov sött nu gott folk och no bad dreams if you think about the one you love. Söndag imorgon då jäklar ska jag slappa, ok lite pluggande kanske och jag ska fixa iordning bloggen och börja på min hemsida, mer om det framöver i bloggen.


Kommentarer
Postat av: Aneht Florin

Verkligen ett kap med jackan. Tänkte på kjolarna du köpte, ser inte dina systrar med döttrar julklapparna då? Bara en undran i sena natten.

2008-09-14 @ 01:03:43
URL: http://spaces.msn.com/florinhimmelsbrud/
Postat av: Eme

2008-09-14 @ 16:13:17
Postat av: Eme

De är så små så de kan inte läsa här själva och att deras mamma vet om det gör ju inget! Det är ju nästan bara bra om hon vet om vad de ska få för då kan de önska sig andra saker av övriga släkten.

2008-09-14 @ 16:14:51
URL: http://emes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0