Yves Saint Laurent Opium

WWF - rädda pandorna
Heineken - drink the music
Njut och bedöm. Ser ni inte vilka bilderna föreställer, läs längre ner.



Bild 1: Elvis Presley
Bild 2: Ozzy Osbourne
Bild 3: Michael Jackson
Star Wars gosedjur

Smirnoff Red House



Dubrovnik i juni

Absolut + queer = sant
I sommar kommer Absolut bli queer. Detta i och med att Absolut en av världens största annonsörer i gaymedia uppmärksammar 30-årsjubiléet av regnbågsflaggan. Detta gör de genom att klä sina flaskor i regnbågens färger i sommar.

- Vi på Absolut tycker att alla människor har rätt till sin egen livsstil. Vi vill också slå ett slag för mångfalden, säger Absoluts produktchef Melker Gustafsson.
Nu firar Absolut regnbågsflaggan med en global kampanj, samtidigt som drygt 300.000 flaskor får ett regnbågsskal. Den 15 juli dyker flaskorna upp på Systembolaget. Så börja köa redan nu, eller?
Ryssland och Polen är två länder de dock inte kommer lansera flaskan i, men i Turkiet satser de stenhårt..
- Att skylta med regnbågsflaggan är ett tecken på mod. Därför är jag jätteglad att Absolut är med och sponsrar detta, säger Gilbert Baker en av de bakom designen på regnbågsflaggan.
Idén är helt underbar och flaskan är hur snygg som helst med regnbågsfärger.
Källa:
Dagens Media
Ketchup MED pommes - Heinz

Män vill inte titta på nakna män
Är inte detta att gå lite väl långt, snart finns det enbart tjejer på ALL reklam som finns i världen för att ja ingen vill se män tydligen. Hoppas fortfarande tjejer vill se män i kalsongreklamer och inte tjejer med kalsonger.
Nog snackat låt oss titta på bilderna som är coola men jag faller inte för idén. Jag har inget emot se hur kalsongerna jag vill köpa sitter på en kille.
Varje bild har en egen titel också och de är: Toilet, Masturbation och Breakfast. Mycket naket på dessa bilder och det säger väl allt om hur reklam skapas nu för tiden. Tror ni de säljer mer för att de har lite nakna tjejer på bilderna?
Bild 1: Läser alltid killar på toan?
Bild 2: Den klassiska hushållsrullen
Behöver du också en kram?

Aids is still out there and it still kills

So you think you can dance tittarflopp
Tittarflopp på Kanal 5s So you think you can dance som var tänkt att vara kanalens flaggskepp under våren. Gick visst inte så bra som de trodde. Programmet flyttas härmed från kl 20.00 till 19.00 på torsdagarna. Istället på den gamla tiden kommer de visa Sannings ögonblick, som kommer sändas både på söndagar och torsdagar.
Tydligen var cheferna på Kanal 5 tydliga med att So you think you can dance skulle bli den stora riksangelägenhet som Kanal 5 har saknat sedan Big Brother.
Fallerade väl direkt. Jag ska erkänna att jag sett några avsnitt när de gick i repris en söndag och man inte hade något att göra. Programmet i sig är långt ifrån den amerikanska versionen och därför tror jag många "bojkottat" den skandinaviska upplagan som är betydligt sämre på alla håll.
I torsdags följde bara 175.000 tittare programmet och det är inte många och nog inte i närheten av vad de förväntade sig och det säger även Dan Panas, presschef på Kanal 5..
- So you think you can dance har inte levt upp till de förväntningar vi hade. Men programmet har varit starkt i unga kvinnor. Och 19.00 är unga kvinnor-tid.
Den nya tiden kanske kan locka lite fler tittare och vi får väl se om "kvinnor-tiden" kl 19.00 blir vinsten för dem.
Källa:
Dagens Media
Ny tidning: Misstänkt

Premiärnumret består av 84 sidor där 10 av dem är 10 annonser och priset är 19:50 kr. Låter rimligt antal i mina ögon, för mycket annonser drar bara ner tidningen och helst om det ska vara en seriös sådan.
Niclas Blixt, tf chefredaktör säger bland annat detta;
- Jag tror att många har längtat efter en sådan här tidning och den kommer säkert att bli uppskattad.
Behöver vi kriminalmagasin i Sverige? Har vi fått så hög kriminalitet att det finns ett behov av allmänheten och ett intresse för ett tidning som Misstänkt? Jag tror det helst efter det med Engla och alla andra mord som duggade tätt ett tag under mars och april. Förhoppningsvis kan denna tidning ge allmänheten en bättre förståelse för vissa saker.
Källa:
Dagens Media
Adidas älskar konkurrens




Grå det nya svarta

Rosa Converse skor
Bedöm själva vad ni tycker.

Helgens filmer
Nedan de filmer jag såg och betyg på dem så klart.
![]() | ![]() | ![]() | ||
Döden på larvfötter | Saving Jessica Lynch | Elizabeth - The Golden Age | ||
Betyg: 2 av 5 | Betyg: 2 av 5 | Betyg: 4 av 5 |
![]() | ![]() | |||
Warbirds | Irene Huss - Den krossade tanghästen | |||
Betyg: 1 av 5 | Betyg: 2 av 5 |
Läs mer om filmerna på filmtipset.se och sätt era personliga betyg på de filmer ni sett.
Sexig belgisk (öl)reklam
Reklamen jag pratar om är för en belgisk sida Zatte Vrienden och öl och temat är tuff, stenhård sexig fotboll i leran. Njut av bilderna som är snyggt gjorda och läckra. Döm sedan vad ni tycker om reklam som alltid fokuserar på den kvinnliga kroppen vad det än gäller. Vad de gör reklam för vet jag inte, läste någonstans att det handlade om alkohol men det vet i fan om det stämmer.



Steve Madden dockor
Reklambilderna är en typ av tecknade dockor som har stora huvuden och där vare bild har ett litet tema för sig själv, t.ex. ena är coola motorcykelbruden på, andra är trailertrash bruden o.s.v.
Har aldrig hört talas om Steve Madden men bilderna är så fräcka så det är ett brott att inte visa er dem, så ta nu och njut av dem. Jag funderar på trycka upp dessa i större format och hänga upp någonstans hemma, så pass coola tycker jag de är.
Mest sökta termer senaste veckan - gummistövlar?

Intressant värre är det i alla fall.
K-Lynn underkläder
Denna gång kommer ni få se en kampanj som företaget K-Lynn Lingerie har haft i Mellanöstern. Den är väldigt provokativ för att vara en reklamkampanj i Mellanöstern. De kallar denna kampanj för "2nd skin underwear". Detta är nog precis vad man kan göra med underkläder i Mellanöstern som är en sådan strikt världsdel när det kommer till att visa upp hud och kvinnor i reklam och andra sammanhang.
Jag tycker bilderna är helt underbara och konceptet är helt fantastiskt. Istället för att visa sexiga halvnakna tjejer med snygga underkläder på sig har de skippat det och fokuserar på huden. Bra genomtänkt på tanke på att de lanserar underkläderna som det andra hudlagret så att säga.
Bedöm själva vad ni tycker om bilderna och sättet att visa upp underkläder på istället för det gamla vanliga.
De tre bilderna föreställer i ordning; bh, g-string, trosa
Agent Provocateur lyxunderkläder
Lite bakgrundshistoria om AP.
Joseph Corré and Serena Rees opened the first Agent Provocateur shop in December 1994, arousing a media frenzy usually reserved for superstars. The response was both exceptional and overwhelming!
Rees and Corré introduced their vision of lingerie avoiding the British prudery that insists on categorising anything to do with sex as sleazy or smutty. The aim was to create an availability of high quality designer lingerie with creative flair to stimulate, enchant and arouse both wearers and their partners.
Bilderna ni ska få se har temat cirkus och jag tycker personligen de påminner väldigt mycket om Moulin Rouge och det är ju aldrig fel. Bedöm själva vad ni tycker.
CALL ME PANTY reklamfilm
Egentligen är det ett femte fel också för den tjejröst som pratar i filmen är allt annat än bra. Ska man göra reklamfilmer gäller det ha folk som utan brytning kan prata engelska. Nu blev allt bara så b-aktigt.
Och ja denna reklamen har blivit förbjuden. Men tack vare Internet finns allt kvar.
Stringjeans?? WTF


Inte nog med det, de är inte ens snygga. Visst idag är modet kanske inte så mycket bättre när man nästan ser hela häcken på människor istället, men detta är att gå lite långt i mina ögon.
Supermans hiss

Hubba Bubba tuggummi
Jag tänkte visa er en Hubba Bubba reklam som är helt underbar i mina ögon. De har tagit och satt en rund "boll" som ska vara ett tuggummi på andra produkters reklamaffischer. Idén är helt underbar och jag älskar att reklam få 3D former också inte bara 2D. Reklamer som dessa sticker ut och gör att vi konsumenter lägger märke till dem mer än bara en bild i mängden. Mer av detta.
Har ni sett något liknande på stan eller så tipsa mig gärna om det.
Tryck på bilden för att få se den i full storlek.
Veckans filmer
Nog om det nu, låt oss titta på de få filmer jag sett under veckan. Det stämmer har inte blivit så många filmer som det brukar men här är de i alla fall. Enbart betyg kommer jag att visa, orkar inte med recensioner idag.
![]() | ![]() | ![]() | ||
Guldkompassen | Bee Movie | Irene Huss - Tatuerad Torso | ||
Betyg: 3 av 5 | Betyg: 2 av 5 | Betyg: 2 av 5 |
Är även ni stora filmfantaster och gillar sätta betyg på filmer hoppa över till filmtipset.se och registrera dig.
McDonald's reklampussel
Som sagt McDonald's hade skappat en interaktiv reklambild som skulle försöka att promota deras Large Coffee for endast 1 Euro. Ingen aning om denna reklam sett dagens ljus i Sverige. Ifall den har det och någon har sett den säg gärna till var och när.
Idén bakom bilden är att man kan pussla på den och till slut blir ett pussel klart. D.v.s. du flyttar en bit eller fler om du har gått om tid och är lättroad. Helt underbart säger jag bara, mer av detta slag, gör oss delaktiga i reklamen på sätt och vis.
Äcklar denna kvinna dig?

I detta fall tycker jag dock de har misslyckat totalt för kvinnan är både vacker och sexig när hon ligger på rosbädden. Sedan att taglinen helt förstör bilden och man direkt börjar tänka på motivet är vad de vill men att ha en kvinna som i mångas ögon är en normal kvinna är ett totalt misslyckande ifrån dem. Dock säger jag inte att de ska ha en "tjock" tjej på bilden för jag är emot all reklam där man försöker anspela på att tjejer är "större" än de borde och därmed bör de äta/dricka light produkter. Det är vedervärdigt i mina ögon.
Vad tycker ni själva om reklam som anspelar på att tjejer är "för" stora?
Jimmy Choo reklam
Gillar denna bild mest p.g.a. hur det är gjord och hur tjejen på bilden smälter in i allt men ändå sticker ut som en modell ska göra, hon ska synas. Eller vad är det Tyra Banks jämt säger på Top Model? Jag hoppas verkligen det inte är riktig snö på flygplatsen för då måste hon frysa så mycket så det är ohärdligt tycker jag. Någon som vet vem modellen är? Gillar henne skarpt och kameran bara verkar älska henne.

4 av 10 ogillar bloggreklam
Enligt en artikel på Dagens Media ogillar fyra av tio bloggläsare, d.v.s. 42% reklam på en blogg och att det påverkar trovärdigheten i bloggar negativt. De poängterar dock att lika många inte har något emot reklam och det inte spelar någon roll för dem.
Denna undersökning har pr-byrån Mahir gjort bland svenska bloggbesökare och Fredrik Pallin, vd på Mahir har detta att säga.
- Sex procent tycker att trovärdigheten ökar med reklam på bloggen. De ser det som en kvalitetsstämpel att annonsörerna vill synas där.
Vad tycker ni där ute, minskar trovärdigheten desto mer reklam en blogg har eller är ni en av de 6 % bloggbesökare som Fredrik Pallin säger.
Mahir har genomfört undersökningen bland besökarna till 30 utvalda bloggar inom olika kategorier. 740 personer svarade på undersökningen.
Personligen bryr jag mig inte så länge reklamen är bra integrerad på sidan. Vad jag däremot ogillar är smygreklam i inlägg där det är så uppenbart att personen i fråga bara gör reklam för en sak för hon/han får betalt för det. Ska man göra reklam VISA då att det är reklam, smyg inte med det.
Där i ligger trovärdigheten för mig, spelar ingen roll vad det övriga innehållet i bloggen handlar om. Vill folk ha reklam och har skaffat sig det får de ha det så länge det är designmässigt snyggt på bloggen och inget mygel.
Källa:
Dagens Media
Miu Miu mode
Vad gäller det bilden gör reklam för Miu Miu kläder/väska (solglasögon kanske också ingen aning om exakt vad Miu Miu gör) fungerar det väl, inte direkt jag tycker väskan eller kläderna är vidare snygga men jag är kille vad vet jag liksom. Förhoppningsvis finns det tjejer där ute som gillar detta mode som är 4 år gammalt dock.
Mer modereklam kommer att komma och då gamla bilder och kampanjer först och främst. Det som händer idag ser vi ändå tillräckligt av överallt.
Vad tycker ni själva om bilden nedan?

Chupa Chups klubbor
Jag bara älskar dessa bilder och färgerna de använt sig av bara läskar en. Blir sugen på en klubba direkt även att jag inte äter godis. Vilken är er favorit? Min är den röda helt klart.



Retro Converse
Vad tycker ni ska det var retro Converse skor eller de nya hippa med alla olika färger och mönster?


iPod örhängen
Idén är cool och därav vill jag visa upp den. Inovativa idéer har jag alltid gillar och älskar när folk kommer på nya udda saker som förmodligen kan sälja som smör i solen.


Förbjuden reklam - Priceless Visa
Filmen är helt underbar och slutklämmen på den riktigt rolig. Den är inte så snygg gjord och så men det spelar ingen roll för det är själva storyn som är det intressanta. De kör en s.k. "priceless" som varit väldigt populärt över Internet på bilder.
Se för er själva och säg vad ni tycker, rolig eller tråkig?
D&G - Dolce & Gobana underkläder
Detta var en reklamkampanj som D&G gjorde med det italienska fotbollslandslaget vid VM 2006. Bara njut för er som gillar sexiga killar och snygga kalsonger.



Bianco Footwear - skoreklam
Denna gång bara en bild och jag skulle nog säga att bilden är lite "creepy" på sätt och vis men ändå riktigt snygg och cool. Döm själva gott folk.

Älskar posen tjejen har och händerna (fötterna) är bara udda men coola. Gillar den svart/gråiga tonen med bilden och så hennes vita hår som höjer helheten på bilden.
Francesco Biasi väskor
Jag är inte så mycket för modereklam men ibland hittar jag några snygga genomtänkta reklambilder, koncept som är värda att uppmärksamma. En sådan är en gammal reklam för Francesco Biasi väskor.
Bilderna är väldigt vackra och idén är inte direkt originell men ändå på något vis intressant och passar på något sätt produkten. Även att man har en vacker "halvnaken" kvinna på bilderna lägger man ändå märke till väskan och det är vad vi som konsumenter ska lägga märke till. Som sagt inget originellt men ändå ett bra och smart koncept.

Virgin Music - Guess the band
Idag har jag hittat en reklambild för Virgin Music vid namn Guess the band. Denna bild är riktigt rolig att sysselsätta sig med ett tag, för vad som är syftet bakom den är att ni ska försöka hitta så många olika kända band som möjligt på bilden. Försök er även på att gissa till er det mest kända.

Klicka på bilden för en större version av den.
Var det för svårt? I så fall hoppa över och titta på "facit" här
Alex Fischer träskulptur

Vill ni se mer av Alex Fischer så hoppa in på hans hemsida där han har mer träskulpturer och mycket annat.
Schweppes Burst reklamfilm
Advertising Agency: George Patterson Y&R, Melbourne, Australia
Sony Foam City reklamfilm
Checka även Sony's sida för mer information
Pepsi access reklam
Vad BBDO har gjort är en reklambild, cirka 100 styckna som fanns (tror ej de finns kvar) på tunnelbanorna i Toronto och Vancouver. Vad BBDO gjorde var som sagt en interaktiv reklam(bild) där man som tittare kan vara interaktiv med bilden genom att plugga in sina mp3 hörlurar och få en 30 sekunder lång musiksnutt från t.ex. Gnarls Barkleys "Crazy", 12 olika låtar fanns det på de olika "bilderna". Se bild nedan.

Ett helt underbart koncept och innovativt som sagt fler reklambyråer borde eftersträva, att göra något utöver tråkiga bilder som man bara kan njuta av med blicken. Skulle funka utmärkt i Stockholm t.ex. men som jag läste på adgoodness av några av de som kommenterade kanske det inte skulle fungera så bra på t.ex. New Yorks tunnelbana där det typ alltid är fullproppat med folk. Blir lite svårt stanna i kaoset och lyssna på en liten tune.
LEGO - underbart koncept
Jag hittade dessa reklambilder gjorda för LEGO hos adgoodness och direkt blev jag förälskad. Lego som är en underbar leksak och något som fler barn i dagens samhälle borde leka med och inte bara vid deras Playstation eller Xbox 360. Lego är och kommer alltid vara ett underbart koncept.
Jag låter bilderna tala för sig själva men jag älskar dem, de är så genialiskt gjorda och tanken bakom dem är så väldigt orginellt.
Agency: FCB Johannesburg
Photographer: Gerard Turnely
Director: Brett Morris
Copywriter/Art Director: Lance Vining
Art Director: Charles Foley
Awards: Grand Prix-Cannes Lions International Advertising Festival
Popkonst - pop art
Popkonsten uppstod i mitten på 1950-talet i England och fick ett stort uppsving i USA under 1960-talet. Några framträdande konstnärer, är bl a Andy Warhol, Jasper Johns , Roy Lichtenstein och David Hockney. Popkonsten tog ofta inspiration från massproducerade konsumtionsvaror och utgick från den framväxande masskulturen. Film, reklam, science fiction, popmusik och amerikanska massproducerade konsumtionsvaror togs som arbetsmaterial för den nya konsten, och en ny "förbrukningsestetik" presenterades.
Vi alla har nog hört talas om Andy Warhol och sett hans konst men alla de övriga popkonstnärerna kanske vi inte har sett så mycket av. Jag tänkte därmed visa er lite popkonst idag från olika konstnärer som vissa av er kanske sett och en del av er inte.
Roy Lichtenstein (Amerikan 1923-1997)
* Vicki - 1964
* Whaam! - 1963
* The Melody Haunts my Reverie - 1965
Andy Warhol (Amerikan 1928-1987)
* Gold Marilyn Monroe - 1962
* Campbell's Tomato Soup - 1962
* Hammer and Sickle - 1976
James Rosenquist (Amerikan 1933-)
* Marilyn - 1974
* Mariner Speed of Light - 1999
Edward Ruscha (Amerikan 1937-)
* Compass - 1990
* Large Trademark with Eight Spotlights - 1962
* Standard Station - 1966
* Double Standard - 1969
Richard Hamilton (Engelsman 1922-)
* Interior II - 1964
* Swingeing London III - 1972
Där fick ni ta del av några av de stora popkonstnärerna världen skådat. Förmodligen kända konstverk för er som är insatta i popkonst men för er andra hoppas ni
Dagens reklambild - Playboy
Den första reklambilden (är två bilder) denna vecka är hämtad ifrån Tyskland och Playboy. Tycka vad man vill om Playboy men ibland gör de snygga reklambilder och en cool tanke bakom dem.


Erotic MS Office XP reklam - banned
Det första klippet får tala för sig själv tycker jag, det enda jag vill säga är att jag tycker den är helt underbar och den stämmer så väl både för det den gör reklam för men även vanlig livet.
Smirnoff Red Line reklam 2007
Jag älskar den i alla fall, vacker, härlig och man får en liten historieåterblick av Ryssland också.
Se hela filmen här
Surrealistisk-Psyk konst - Sarah Joncas
Hoppa gärna in på Sarahs egen sida Tea Party Girl och beundra hennes konst. Vem vet kanske du också förälskar dig. Jag vet en person som kommer förälska sig i alla fall och det är min tjej, när hon väl kommer hem och får se dem.
Helgens filmer
Först ut i fredags var filmen Senior Skip Day.

Om Senior Skip Day:
Adam Harris är extremt kär i Cara. Problemet är att Cara är den mest populära tjejen i skolan. Men Adam ser en stor chans genom att hålla en fest på Senior Skip Day ska han försöka ragga på henne, men allt går inte som planerat.Highschool film så det skriker om det. Unga snygga tjejer som gärna visar upp hud, och så killar man kan idiotförklara så fort de öppnar munnen men ändå gillar tjejerna dem.
Denna film var ingen höjdare direkt men jag gillar highschool filmer på något vis, vet inte varför men har alltid tyckt de är ok och ibland har man tur och ser någon riktigt rolig och bra. Jag gav filmen 2 av 5 på filmtipset.se
-------------------------------------------------------------------
Den andra filmen i helgen såg jag igår och det var 3 10 To Yuma.

Om 3:10 till Yuma:
I Arizona i slutet av 1800-talet har den ökände och laglöde Ben Wade tillsammans med sitt hårda gäng av tjuvar och mördare förpestat livet för Southern Railroad. När Wade tillfångatas erbjuder sig en krigsveteran från inbördeskriget, Dan Evans, att överlämna honom levande till "3:10 to Yuma", ett tåg som ska föra mördaren till sin rättegång. På vägen börjar Evans och Wade, båda från olika världar, vinna varandras respekt, men med Wades gäng efter - och faror bakom varje vägkrök - blir uppdraget snart en våldsam resa mot varje mans öde.Denna var riktigt bra och en riktig grabbfilm om man säger så. Western + Action kan inte gå fel eller? Nej den var riktigt bra och Russell Crow och Christian Bale var lysande. Det enda negativa jag kan hitta är att det kanske blev lite väl mycket dödande som kändes onödigt.
Jag valde att ge 4 av 5 på denna film på filmtipset.se
-------------------------------------------------------------------
Jag avslutade lördagsnatten med att se på Cleaner.

Om Cleaner:
Den före detta polisen Tom har sadlat om och städar bland annat upp brottsplatser när han dras in i en intrig där alla är misstänkta och ingen är att lita på. En studie i extrema närbilder och kontrasten mellan svart blod och vita lädersoffor ramar in en mörk historia. En vackert filmad neo noir som bör betraktas som Renny Harlins comeback och ambitiösa Eva Mendes totalt tredje film på årets festivalÄnnu en dussinfilm i mängden av alla filmer Hollywood slänger ut men på något sätt tyckte jag den höll en hög klass. Kanske detta beror på att jag gillar Samuel L Jackson. Har inte så mycket att säga om filmen förutom att gillar man Samuel L J så ska man definitivt se filmen. Eva Mendes däremot gör ingen höjdarroll men hon är vacker och det räcker kanske för vissa?
Betyd 3 av 5 mäktade filmen med på filmtipset.se
-------------------------------------------------------------------
Detta var de tre filmer jag orkade med under helgen. Vem vet kanske jag ser mer nästa helg och självklart kommer jag nämna dem och se en kort beskrivning.
Övriga filmer under veckan:
Lars and the Real Girl
Min brors flickvän
Paranoid Park
Se upp för Photoshop Express
Det luktar Facebook över hela situationen, ännu ett känt företag som "stjäl" dina rättigheter för de bilder som du äger.
I användaravtalet finns denna lilla passus:
"...you grant Adobe a worldwide, royalty-free, nonexclusive, perpetual, irrevocable, and fully sublicensable license to use, distribute, derive revenue or other remuneration from, reproduce, modify, adapt, publish, translate, publicly perform and publicly display such Content..."
Låter inte så bra att man ger Adobe en worldwide, royalty-free, nonexclusive o.s.v. rätt till dina bilder. Lyckligtvis för alla er som har skaffat detta eller planerar att göra det så har Adobe fått upp ögonen för situationen och säger själva att de var omedvetna om denna passus i användaravtalet.
I ett inlägg på Adobes egna forum erkänner man att avtalet "antyder saker som vi aldrig skulle göra med ert innehåll". De säger även att deras jurister arbetar på en ny version av licensavtalet.

Om ändå Facebook skulle inse sitt "misstag" också. Vi ska vara glada Adobe ser över problemet direkt.
Vad tycker ni för övrigt om så kallade rättighetsavtal över Internet där sidor som Facebook äger era bilder?
Källa:
CAP&Design
Spritreklam - Smirnoff
Jag tänkte visa er en av mina favoritbilder på Smirnoff, den är underbart vacker och sensuell.

Det som tilltalar mig med denna reklambild är hur flaskan ställs i centrum trots att den är så liten i storlek jämfört med den nakna tjejen. Tjejen som är fullt naken men sensuellt visar så mycket som är tillåtet har en underbare pose på bilden som för en att tänka på gymnastik. Att hon inte visar ansiktet höjer det estetiska i bilden tycker jag och gör att fokus fortfarande ligger på flaskan och inte tjejen.
Själva texten "Smirnoff - Pure Beauty" är inget utöver det vanliga när det kommer till reklamtext men den säger vad bilden visar och färgsättningen på texten är densamma som på smirnoff flaskan. Den röda sensuella färgen men med en liten ljus ton igenom.
Den stela gråvita bakgrunden är perfekt skapad för bilden och jag kan inte mer än älska denna bild varje gång jag tittar på den.
Fler reklambilder kommer att komma och fler på alkohol då de lägger ner tid för att skapa bra bilder.
Gratis flygbiljett - Norwegian
Vad tycker ni om denna slags marknasdföring? Risk för slagsmål eller vad tror ni?
Norwegian svarar själva på denna fråga som Dagens Media har ställt.

Är det några slagsmål?
- Nej, stämningen är jättebra. Och jag har aldrig varit med om att så många människor stannar under ett event. Alla stannar när våra vandrande informationspelare delar ut information. Det är superroligt.
Läs vidare
Prisad troskampanj - Libresse
Nedan ser ni vinnartrosan.

En trosa ni skulle tänka er köpa? Som kille tycker jag den är fin men kanske inget utöver det vanliga i dagens trosmarknad. Men jag skulle inte ha något emot om min flickvän använde dessa, så vem vet kanske jag överraskar henne och köper dem åt henne.
Vill ni läsa mer om de 90.000 designade trosorna hos Libresse ska ni hoppa hit till Dagens Media
Källa:
Dagens Media